کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی ارس، ایران
چکیده: (44 مشاهده)
مقاله حاضر با هدف بررسی اثر میزان بازار گرایی بر عملکرد شرکتهای صنعتی (کارخانجات ایران خودرو) صورت گرفته است.و بر میزان تاثیر میزان بازارگرایی بر عملکرد شرکتهای صنعتی پرداخته است. به همین منظور کارخانجات ایران خودرو بعنوان جامعه مورد مطالعه انتخاب شدند که با توجه به اطلاعات اخذ شده تعداد 20 شرکت تولید کننده خودرو بعنوان حجم نمونه با استفاده ازفرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه بود.که تعداد 250 پرسش نامه بین شرکتهای تولید کننده توزیع که 231 پرسشنامه تکمیل و عودت داده شد. دادههای گردآوری شده از طریق مدل سازی معادلات ساختاری (آموس 20) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتههای پژوهش نشان میدهد قابلیت بازارگرایی بر عملکرد کارخانجات ایران خودروتاثیر مثبت دارد
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1401/11/1 | پذیرش: 1401/9/10 | انتشار: 1401/9/10