دوره 8، شماره 28 - ( 12-1401 )                   جلد 8 شماره 28 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gholami Afshar M, Moradi Hazarvand E. The Impact of Consumer Associations with the Organization on Brand Loyalty: Considering the Role of Consumer Perception (Case Study: Tehran Tejarat Bank). 3 2023; 8 (28)
URL: http://jnraims.ir/article-1-304-fa.html
غلامی افشار مژگان، مرادی هزاروند ابراهیم. تاثیر تداعیات مصرف‌کننده از سازمان بر وفاداری به برند: با در نظر گرفتن نقش پنداره مصرف‌کننده (مورد مطالعه: بانک تجارت شهر تهران). رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1401; 8 (28)

URL: http://jnraims.ir/article-1-304-fa.html


کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی–بازاریابی، گروه مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (177 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تداعیات مصرف‌کننده از سازمان بر پنداره مصرف‌کننده در بانک تجارت شهر تهران انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت پژوهش توصیفی- همبستگی و از نظر نوع داده کمی بود. جامعهآماری پژوهش کلیه مشتریان بانک تجارت در شهر تهران به تعداد نامحدود بودند که بر اساس فرمول حجم نمونه کوکران در حالت جامعه نامحدود و روش نمونهگیری خوشهای چند مرحله‌ای، 384 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به­منظور گردآوری داده­ها از پرسشنامه­های استاندارد تداعیهای سازمان براون و داسین (1997) و چوی و پارک (2011)، وفاداری به برند سازمان مون و همکاران (2015) و خودپنداره فردی و اجتماعی مصرف‌کننده چوی و پارک (2011) و سویامیناتان و همکاران (2017) استفاده شد. در این پژوهش به­منظور محاسبه روایی از روایی محتوایی و سازه و به­منظور محاسبه پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که نتایج بیان­گر روا و پایا بودن پرسشنامههای پژوهش بود. تجزیه وتحلیل داده­ها در دوبخش آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و ... ) و استنباطی (مدلسازی معادلات ساختاری) از طریق نرم­افزار Amos  انجام پذیرفت. یافتهها نشان داد تداعیات مصرفکننده از سازمان (تداعی‌مسئولیت اجتماعی(71/0) و تداعی‌ توانایی سازمان(63/0)) تاثیر مثبتی بر پنداره مصرف‌کننده دارد، پنداره مصرف‌کننده (پنداره فردی(58/0) و پنداره اجتماعی(46/0)) تاثیر مثبتی بر وفاداری به برند دارد و همچنین تداعیات مصرف‌کننده از سازمان (تداعی‌مسئولیت اجتماعی(326/0) و تداعی‌ توانایی سازمان(363/0)) با نقش پنداره مصرف‌کننده تاثیر مثبتی بر وفاداری به برند دارد. در نهایت می­توان گفت مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار بود.
 
متن کامل [PDF 1602 kb]   (109 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/12/7 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb