 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Saberi M. Investigating the Effect of Teaching Curricular Concepts Based on Choice Theory on Students' Decision-Making Skills in Elementary Schools For Working and Disadvantaged Children in Growth Morning Schools.  3 2023; 11 (31) 
URL: 
http://jnraims.ir/article-1-336-fa.html   
                    
                    صابری مهسا. بررسی اثرگذاری آموزش مفاهیم درسی بر اساس تئوری انتخاب بر مهارت تصمیمگیری دانشآموزان در مدارس ابتدایی کودکان کار و آسیب صبح رویش.  رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1402; 11 (31) 
URL: http://jnraims.ir/article-1-336-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دماوند، دماوند، ایران 
                    
                    
                    چکیده:       (382 مشاهده)
                    
                    
                    هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل و بررسی میزان اثرگذاری آموزش مفاهیم درسی بر پایه تئوری انتخاب بر مهارت تصمیمگیری دانشآموزان در مدارس ابتدایی کودکان کار و آسیب صبح رویش میباشد. روش پژوهش از نقطه نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها از نوع نیمه آزمایشی با طرح گروه نابرابر بود. جامعهآماری شامل دانشآموزان ابتدایی مدرسه صبح رویش در سال تحصیلی 1402-1401 است که تعداد آنها 714 نفر بود. از این تعداد 40 نفر با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (20نفر) و کنترل (20نفر) تقسیمبندی شدند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه آموزش تئوری انتخاب را دریافت نمود اما گروه کنترل از این آموزش محروم بودند. از پرسشنامه تصمیمگیری برای هر دو گروه استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادههای استخراج شده از طریق نرمافزار SPSS19 و آزمون کوواریانس انجام گردید. نتایج خروجی نشان داد که بین دو گروه مذکور تفاوت معناداری وجود داشته و آموزش تئوری انتخاب سبب افزایش مهارت تصمیمگیری در دانشآموزان شده است.
 
                     
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى  دریافت: 1402/10/19 | پذیرش: 1402/9/10 | انتشار: 1402/9/10