 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Pournaki A A,  Assareh A,  Abtahi M S. Evaluation and Prioritization of Philosophical Mindset among Professors of Islamic Azad Universities in Tehran.  3 2024; 13 (33) :1-17
URL: 
http://jnraims.ir/article-1-370-fa.html   
                    
                    پورنکی احمدعلی،  عصاره علیرضا،  ابطحی معصومه السادات. ارزیابی و اولویتبندی ذهنیت فلسفی در میان اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی شهر تهران.  رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1403; 13 (33) :1-17
URL: http://jnraims.ir/article-1-370-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    استاد گروه برنامهریزی درسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایران 
                    
                    
                    چکیده:       (431 مشاهده)
                    
                    
                    پژوهش حاضر باهدف ارزیابی و اولویتبندی ذهنیت فلسفی در میان اساتید دانشگاه¬های آزاد اسلامی شهر تهران پذیرفت. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و همچنین، به لحاظ نوع دادهها، کمی و برحسب زمان گردآوری داده، مقطعی و برحسب روش گردآوری دادهها و یا ماهیت و روش پژوهش، کمی توصیفی-همبستگی بود. جامعه موردمطالعه شامل کلیه اساتید دانشگاه آزادشهر تهران بود. حجم نمونه 219 بر اساس محاسبه حجم نمونه در معادلات ساختاری  و روش نمونهگیری تصادفی خوشهای مرحلهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته 63 گویهای برگرفته از مبانی نظری، پیشینه پژوهش و کدگذاری بود. بهمنظور محاسبه روایی از روایی محتوایی و سازه و همینطور بهمنظور محاسبه پایایی از ضرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد که نتایج بیانگر روا و پایا بودن ابزارها بود. روش تجزیهوتحلیل دادهها شامل آمار توصیفی و استنباطی (همبستگی پیرسون، آزمون تی تک نمونهای و مدلسازی معادلات ساختاری) بود. یافتهها نشان دادند که در میان ابعاد ذهنیت فلسفی، ارتباط بافرهنگ و هنر اولویت اول؛ آگاهی و تمرکز اولویت دوم؛ ارزشها و اخلاق اولویت سوم و خلاقیت و نوآوری اولویت چهارم را به خود اختصاص میدهد.
 
                     
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى  دریافت: 1403/5/1 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10