کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران، ایران
چکیده: (190 مشاهده)
این مقاله به بررسی نتایج ارزیابی بهبود کیفیت محصولات شرکت ایران خودرو با استفاده از روش تصمیمگیری چندمعیاره دلفی فازی میپردازد. دادههای جمعآوری شده از دو دور ارزیابی به کمک جداولی که شامل معیارهای کیفیت طراحی، کیفیت ساخت، کیفیت خدمات پس از فروش و کنترل کیفیت بوده است، تحلیل و ارزیابی شده است. نتایج نشان میدهد که در دور اول ارزیابی، عملکرد ایران خودرو در معیارهای کیفیت طراحی، کیفیت ساخت و کنترل کیفیت بهبود قابل توجهی نداشته است و عمدتاً در دسته "عدم قبول" قرار گرفته است. اما در دور دوم ارزیابی، تحسین برانگیز است که بهبود قابل توجهی در کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده توسط ایران خودرو رخ داده است و بیشتر از نیمی از معیارها در دسته "قبول" قرار گرفتهاند. نتیجه گیری نهایی این است که با اجرای تصمیمهایی بر اساس نتایج ارزیابی و تحلیل معیارها، میتوان بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو را ارتقا داد و به عملکرد بهتری دست یافت.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/3/8 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10