دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت دولتی، دانشکده علوم انسانی، واحد  بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران 
                    
                    
                    چکیده:       (341 مشاهده)
                    
                    
                    هدف از نگارش مقاله حاضر، بررسی نقش بودجهبندی عملیاتی در بهبود مدیریت خرید در سازمانها میباشد. امروزه بودجهبندی عملیاتی در سازمانها نقش مهمی در بهبود مدیریت خرید و ایجاد بهرهوری در فرآیند خرید دارد. بودجهبندی عملیاتی به سازمانها امکان میدهد تا منابع مالی را به طور استراتژیک تخصیص دهند و برنامهریزیهای خرید خود را بر اساس اهداف استراتژیک و نیازهای عملیاتی طراحی کنند. این رویکرد مدیریتی علاوه بر کاهش هدررفت های مالی، ارتقای کارایی و بهرهوری در فرآیند خرید را نیز به همراه دارد. بودجهبندی عملیاتی به سازمانها کمک میکند تا برنامهریزی دقیقتری در خرید و تأمین مواد و خدمات انجام دهند. با تخصیص مبلغ مشخصی برای هر بخش از عملیات خرید، سازمانها میتوانند دقیق تر تعیین کنند که کدام موارد اولویت بالاتری دارند و به کدام منابع بیشتری نیاز دارند. بنابراین، بودجهبندی عملیاتی میتواند به بهبود فرآیند تصمیمگیری در خرید و همچنین بهرهوری بهره بخشد. لذا به دلیل اهمیت نقش بودجهبندی عملیاتی در بهبود مدیریت خرید در سازمانها به این مهم پرداخته شد و در انتهای مقاله نیز پیشنهادهایی کاربردی در رابطه با موضوع ارائه شد.
 
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى  دریافت: 1402/10/2 | پذیرش: 1402/3/10 | انتشار: 1402/3/10