Teymouri F. Investigating and Comparing the Role of Social Identity and Individual Identity in Improving The Level of Professional Capabilities of Elementary School Teachers in Ahvaz City. 3 2025; 18 (39) :1-16
URL:
http://jnraims.ir/article-1-411-fa.html
تیموری فریبا. بررسی و مقایسه نقش هویت اجتماعی و هویت فردی در ارتقا سطح قابلیت های حرفه ای معلمان مدارس مقطع ابتدایی شهرستان اهواز. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1404; 18 (39) :1-16
URL: http://jnraims.ir/article-1-411-fa.html
چکیده: (40 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی ومقایسه نقش هویت اجتماعی و هویت فردی در ارتقائ سطح قابلیت های حرفه ای معلمان مدارس مقطع ابتدایی شهرستان اهواز است. روش پژوهش حاضر توصیفی– مقایسه ای از نوع مقطعی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را 450 نفر از معلمان زن و مرد مدارس ابتدایی منطقه سه شهرستان اهواز تشکیل می دهند. حجم نمونه این پژوهش شامل 222 نفر است که از طریق نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و با توجه به فرمول کوکران بدست آمد. ابزار جمع آوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه های هویت هویت اجتماعی صفارنیا (1389) و هویت فردی بنیون و آدامز (1986) بود. نتایج نشان داد که میانگین نمره هویت اجتماعی معلمان زن بیشتر از معلمان مرد است یا به عبارت دیگر هویت اجتماعی معلمان زن بطور معنی داری بیشتر از معلمان مرد است. میانگین نمره هویت فردی معلمان مرد بیشتر از معلمان زن است یا به عبارت دیگر هویت فردی معلمان مرد بطور معنی داری بیشتر از معلمان زن است. نتیجه گیری کلی پژوهش نشان داد که با تقویت هویت اجتماعی و هویت فردی در بین معلمان می توان به افزایش حوزه های هویتی آنان در مدارس کمک فراوانی نمود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1404/6/17 | پذیرش: 1404/6/10 | انتشار: 1404/6/10