دوره 18، شماره 39 - ( 6-1404 )                   جلد 18 شماره 39 صفحات 15-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Evaluation of Factors Affecting Teachers' Behavioral Intention to Use Artificial Intelligence in Lesson Planning. 3 2025; 18 (39) :1-15
URL: http://jnraims.ir/article-1-412-fa.html
دردی محمدی فیروزه، دردی محمدی عابده. ارزیابی عوامل موثر بر قصد رفتاری معلمان برای استفاده از هوش مصنوعی در برنامه ریزی درسی. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1404; 18 (39) :1-15

URL: http://jnraims.ir/article-1-412-fa.html


گروه علوم تربیتی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران
چکیده:   (32 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عوامل موثر بر قصد رفتاری معلمان برای استفاده از هوش مصنوعی در برنامه ریزی درسی صورت گرفت. پژوهش حاضر از نوع رویکرد کمی، از نظر هدف از نوع کاربردی، همچنین از لحاظ اجرا از نوع توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش مورد نظر را تمامی معلمان مقطع ابتدایی تهران تشکیل دادند. با توجه به حداقل حجم نمونه در روش های مدل معادلات ساختاری، در این پژوهش 210 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. بر این اساس روش نمونه گیری غیراحتمالی هدفمند بود. برای جمع‌آوری داده‌ها از روش‌های میدانی و کتابخانه ای استفاده‌شد. به­منظور تعیین روایی پرسشنامه­ از روایی ظاهری، محتوایی و سازه و همچنین برای پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها، از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش توصیفی، برای توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی شامل سن، جنسیت، تحصیلات و سابقه کار از درصد، فراوانی، جدول و نمودار و همچنین برای توصیف متغیرهای پژوهش از میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی با نرم افزار IBM SPSS استفاده شد. در بخش استنباطی برای بررسی فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری با نرم افزار SmartPLS-V3 استفاده شد. نتایج نشان داد انتظار عملکرد، انتظار تلاش، نفوذ اجتماعی و شرایط تسهیل‌کننده تاثیر مثبت و معناداری بر رفتاری معلمان برای استفاده از هوش مصنوعی در برنامه ریزی درسی دارند.
متن کامل [PDF 800 kb]   (29 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/6/23 | پذیرش: 1404/6/10 | انتشار: 1404/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb