Mahmoudi K, Tayebli T, Hashemnezhad N, Hashemnezhad M. The Role of Artificial Intelligence in the Participation of Education Staff in Tehran. 3 2025; 18 (39) :1-16
URL:
http://jnraims.ir/article-1-414-fa.html
محمودی کیانا، طیب لی طاهره، هاشم نژاد ناهید، هاشم نژاد مریم. نقش هوش مصنوعی در مشارکت کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1404; 18 (39) :1-16
URL: http://jnraims.ir/article-1-414-fa.html
گروه روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
چکیده: (39 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش هوش مصنوعی در مشارکت کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر ماهیت پژوهش توصیفی-همبستگی و از نظر نوع داده کمی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران بود که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و فرمول کوکران، تعداد 383 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شد. گرداوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامههای استاندارد هوش مصنوعی چن و همکاران (2022) و مشارکت کارکنان سوتون (2014) انجام شد. برای محاسبه روایی از روایی محتوایی و سازه استفاده شد و پایایی با ضریب آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و امگای مکدونالد مورد بررسی قرار گرفت که نتایج نشانگر روایی و پایایی ابزار پژوهش بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی و درصد، فراوانی، جدول و نمودار) و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) با نرم افزار IBM SPSS-27 استفاده شد. یافته ها نشان داد که همه مؤلفههای هوش مصنوعی شامل مدیریت هوش مصنوعی (0.445)، تصمیمگیری مبتنی بر هوش مصنوعی (0.649)، زیرساختهای هوش مصنوعی (0.725)، مهارتهای هوش مصنوعی (0.721) و تمایل به هوش مصنوعی (0.934) در میزان مشارکت کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران دارند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1404/5/28 | پذیرش: 1404/6/24 | انتشار: 1404/6/31