Ahrami M. The effectiveness of organizational learning and innovation on the financial performance of service-oriented organizations (Dey banks and insurance companies). 3 2022; 6 (26) :1-13
URL:
http://jnraims.ir/article-1-292-fa.html
احرامی مرضیه. اثربخشی یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی سازمانهای خدمات محور (بانک و بیمه دی). رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1401; 6 (26) :1-13
URL: http://jnraims.ir/article-1-292-fa.html
کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی ارس، ایران.
چکیده: (170 مشاهده)
مقاله حاضر با هدف مشخص نمودن نقش یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکتهای خدمات محور (بانک و بیمه دی) میباشد. به همین منظور نقش یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکتهای خدمات محور بررسی شد. جامعه مورد مطالعه با توجه به اطلاعات اخذ شده تعداد 230 شرکت تولید کننده بعنوان حجم نمونه با استفاده ازفرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه بود. که تعداد 227 پرسش نامه بین شرکتهای خدمات محور توزیع که 197 پرسشنامه تکمیل عودت داده شد. دادههای گردآوری شده از طریق مدل سازی معادلات ساختاری (آموس 20) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتههای پژوهش نشان میدهد یادگیری سازمانی و نواوری بر عملکرد مالی شرکتها تاثیر مثبت دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1401/11/1 | پذیرش: 1401/6/10 | انتشار: 1401/6/10