دوره 8، شماره 28 - ( 12-1401 )                   جلد 8 شماره 28 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jabbari Zaviyeh A. The Effect of Green Marketing Strategies on Green Purchasing Behavior According to the Mediating Role of Environmental Attitudes. 3 2023; 8 (28)
URL: http://jnraims.ir/article-1-311-fa.html
جباری زاویه علی. تاثیر استراتژی‌های بازاریابی سبز بر رفتار خرید سبز با توجه به نقش میانجی نگرش‌های زیست محیطی. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1401; 8 (28)

URL: http://jnraims.ir/article-1-311-fa.html


کارشناسی ارشد مهندسی مدیریت اجرایی، گرایش استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
چکیده:   (187 مشاهده)
در این پژوهش به بررسی تاثیر استراتژی‌های بازاریابی سبز بر رفتار خرید سبز با توجه به نقش میانجی نگرش‌های زیست محیطی پرداخته شد. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعۀ‌آماری این پژوهش را مشتریان محصولات ارگانیک در شهر تهران تشکیل دادند که با تکیه بر فرمول کوکران، 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار smartPLS بهره گرفته شد. نتایج این پژوهش نشان داد، استراتژیهای بازاریابی سبز بر رفتار خرید سبز تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین نگرشهای زیست محیطی این رابطه را میانجی میکند.
 
متن کامل [PDF 672 kb]   (96 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/2/28 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb