کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
چکیده: (167 مشاهده)
ظهور فناوریهای نوین اطلاعاتی منجر به پدیدهای به نام عصر دیجیتال شده است. عصر دیجیتال در تمام سازمانها تغییرات شگرف ایجاد کرده است. این تغییرات را میتوان در تربیت دانشآموزان نیز مشاهده کرد. با توجه به آنچه که گفته شد، هدف اصلی تحقیق حاضر، تربیت دانشآموز در عصر دیجیتال بود. روش مورد استفاده در این پژوهش مطالعههای و کتابخانهای بود. در این پژوهش به بررسی ادبیات و پیشینه مربوط به تربیت دانشآموز در عصر دیجیتال پرداخته شد و سپس یک مدل مفهومی ارائه شد. یافتهها نشان داد، مولفههای تربیت دانشآموز در عصر دیجیتال عبارتاند از یادگیری دیجیتال، راهبرد دیجیتال، حکمرانی دیجیتال در مدارس و زیست بوم دیجیتال میباشد. در انتهای مقاله نیز پیشنهادهایی در رابطه با تربیت دانشآموز در عصر دیجیتال ارائه شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/3/7 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10