دوره 9، شماره 29 - ( 3-1402 )                   جلد 9 شماره 29 صفحات 10-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hoseininejad S M. The Effect of Succession Program on Teachers' Performance According to the Mediating Role of Teachers' Participation in Alevi Schools. 3 2023; 9 (29) :1-10
URL: http://jnraims.ir/article-1-313-fa.html
حسینی‌نژاد سید مهدی. تاثیر برنامه جانشین پروری بر عملکرد معلمان با توجه به نقش میانجی مشارکت معلمان در مدارس علوی. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1402; 9 (29) :1-10

URL: http://jnraims.ir/article-1-313-fa.html


عضو هیئت مدیریت و معاون اجرایی موسسه آموزشی، فرهنگی علوی (نویسنده مسئول)
چکیده:   (188 مشاهده)
هدف از این پژوهش تاثیر برنامه جانشین‌پروری بر عملکرد معلمان با توجه به نقش میانجی مشارکت معلمان در مدارس علوی است. این تحقیق از لحاظ ماهیت یک تحقیق کاربردی و از جنبه نوع داده‌ها یک تحقیق کمی و از جنبه نحوه گردآوری اطلاعات، از نوع میدانی و کتابخانه‌ای و توصیفی پیمایشی است. جامعه‌آماری این تحقیق را کلیه معلمان مدارس علوی شهر تهران تشکیل داده‌اند که تعداد آن‌ها 112 نفر است. در این راستا از روش سرشماری برای نمونه‌گیری استفاده شد. در این تحقیق جهت گرد‌آوری اطلاعات مربوط به مبانی نظری و پیشینه تحقیق از روش‌های کتابخانه‌ای و مقالات، کتب، پایان‌نامه‌ها و سایر منابع کتابخانه‌ای بهره گرفته شده است. همچنین در بخش جمع‌آوری اطلاعات میدانی از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است که روایی و پایایی آن موردتایید قرار گرفت. در نهایت داده‌های جمع‌‌آوری شده با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و smartPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد جانشین‌پروری تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد معلمان دارد. همچنین مشارکت کارکنان این رابطه را میانجی می‌کند. هدف از این پژوهش تاثیر برنامه جانشین‌پروری بر عملکرد معلمان با توجه به نقش میانجی مشارکت معلمان در مدارس علوی است. این تحقیق از لحاظ ماهیت یک تحقیق کاربردی و از جنبه نوع داده‌ها یک تحقیق کمی و از جنبه نحوه گردآوری اطلاعات، از نوع میدانی و کتابخانه‌ای و توصیفی پیمایشی است. جامعه‌آماری این تحقیق را کلیه معلمان مدارس علوی شهر تهران تشکیل داده‌اند که تعداد آن‌ها 112 نفر است. در این راستا از روش سرشماری برای نمونه‌گیری استفاده شد. در این تحقیق جهت گرد‌آوری اطلاعات مربوط به مبانی نظری و پیشینه تحقیق از روش‌های کتابخانه‌ای و مقالات، کتب، پایان‌نامه‌ها و سایر منابع کتابخانه‌ای بهره گرفته شده است. همچنین در بخش جمع‌آوری اطلاعات میدانی از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است که روایی و پایایی آن موردتایید قرار گرفت. در نهایت داده‌های جمع‌‌آوری شده با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و smartPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد جانشین‌پروری تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد معلمان دارد. همچنین مشارکت کارکنان این رابطه را میانجی می‌کند.
متن کامل [PDF 566 kb]   (115 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/3/7 | پذیرش: 1402/1/10 | انتشار: 1402/1/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb