دوره 2، شماره 15 - ( شماره 15 ، دوره دوم ، سال دوم ، پاییز 1398 1398 )                   جلد 2 شماره 15 صفحات 14-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Heidarali A. The Relationship between Business Intelligence and Knowledge Management in Private Manufacturing Companies. 3 2019; 2 (15)
URL: http://jnraims.ir/article-1-325-fa.html
حیدرعلی علی. ارتباط هوش تجاری و مدیریت دانش در شرکت‌های تولیدی خصوصی. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1398; 2 (15)

URL: http://jnraims.ir/article-1-325-fa.html


کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی گرایش مارکتینگ، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده:   (143 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف بررسی ارتباط هوش تجاری و مدیریت دانش در شرکت‌­های تولیدی خصوصی صورت گرفته است. روش: روش ماهیت پژوهش از نوع تحقیق توصیفی، برمبنای روش جمع آوری داده‌ها از نوع پیمایشی و به لحاظ روش تحلیل داده از نوع مطالعات همبستگی می‌باشد که حدود تغییرات یک یا چند متغیر با حدود تغییرات یک یا چند متغیر دیگر مورد مطالعه قرار گرفت. جهت جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه‌ای و میدانی استفاده شده است. از تعداد 200 عدد پرسشنامه ارسالی به جامعه مورد تحقیق تجزیه و تحلیل داده‌ها با 155 پرسشنامه صورت گرفت. برای تجزیه و تخلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در سطح توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد. در سطح استنباطی با توجه به نوع داده‌ها، یافتن رابطه بین آن‌ها باید از ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیره متناسب با این داده‌ها استفاده شده است. یافته‌­ها: نتایج تحقیق نشان می‌دهد که بین مولفه‌های هوش تجاری و مدیریت دانش همبستگی قوی و مستقیمی وجود دارد همچنین سهم متغیرها و مولفه‌های هوش تجاری در پیش‌بینی و تغییرات مدیریت دانش حدود 51 درصد می‌باشد. نتیجه‌گیری: هوش تجاری می‌تواند بر ماهیت خود مدیریت دانش تأثیر بگذارد.
 
متن کامل [PDF 573 kb]   (153 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/4/21 | پذیرش: 1402/1/10 | انتشار: 1402/1/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb