دوره 8، شماره 28 - ( 12-1401 )                   جلد 8 شماره 28 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

DelAfrouz Z. The Impact of Information Technology Culture on the Success of Digital Entrepreneurship Considering the Mediating Role of Personal Innovation (Case Study: Sepah Bank). 3 2023; 8 (28) :1-11
URL: http://jnraims.ir/article-1-328-fa.html
دل‌افروز زهرا. تاثیر فرهنگ فناوری اطلاعات بر موفقیت کارآفرینی دیجیتال با توجه به نقش میانجی نوآوری شخصی (موردمطالعه: بانک سپه). رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1401; 8 (28) :1-11

URL: http://jnraims.ir/article-1-328-fa.html


نویسنده مسئول
چکیده:   (294 مشاهده)
این مقاله با هدف تاثیر فرهنگ فناوری اطلاعات بر موفقیت کارآفرینی دیجیتال با توجه به نقش میانجی نوآوری شخصی صورت گرفت. پژوهش حاضر ازجنبه هدف، از نوع کاربردی می‌باشد. همچنین، پژوهش حاضر بر مبنای نوع داده‌های گردآوری شده از نوع طرح‌های کمی است. این پژوهش همچنین از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان بانک سپه در شعب تهران تشکیل داده‌اند. با توجه به قاعده انتخاب نمونه برای روش معادلات ساختاری، در این پژوهش 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش برای انتخاب نمونه­های آماری از روش نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله‌ای استفاده شد. برای گردآوری داده‌ها از دو روش میدانی و کتابخانه‌ای استفاده شده است. در خصوص روش تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. برای توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی که داده­های آن از پرسشنامه به‌دست آمد از درصد، فراوانی، جداول، اشکال و نمودار استفاده شد و همچنین به‌منظور توصیف متغیرهای پژوهش از میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی بهره گرفته شد. لازم به ذکر است که عملیات مربوط به آمار توصیفی با استفاده از نرم‌افزار Spss-21 انجام شد. در بخش استنباطی از روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS-v21، Smart Pls-v2 نیز بهره گرفته شد. نتایج نشان داد فرهنگ فناوری اطلاعات بر موفقیت کارآفرینی دیجیتال تاثیرگذار است. همچنین نوآوری شخصی این رابطه را میانجی می‌کند.
متن کامل [PDF 772 kb]   (101 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/6/11 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb