دوره 10، شماره 30 - ( 6-1402 )                   جلد 10 شماره 30 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Noorallahnafarli S, Farshad M. Identifying and Evaluating Factors Affecting the Acceptance of Neobanks in Iran. 3 2023; 10 (30) :1-13
URL: http://jnraims.ir/article-1-347-fa.html
نوراله نفرلی صالح، فرشاد محبوبه. شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش نئوبانک‌ها در ایران. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1402; 10 (30) :1-13

URL: http://jnraims.ir/article-1-347-fa.html


کارشناسی ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیک
چکیده:   (184 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش نئوبانک‌ها در ایران صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها در زمره پژوهش‌های میدانی و از حیث راهبرد، پیمایشی است. در این پژوهش وضعیت موجود مولفه‌های مدل بررسی شده و مدل پژوهش اعتبارسنجی شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان بانک سامان در ایران تشکیل داده‌اند. با توجه. به اینکه در این پژوهش از مدل معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شده است و بدین منطور نیازمند حجم حداقل 200 نفر هستیم، در این پژوهش 354 نفر به عنوان نمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند.  مهمترین روش‌ها و ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق مطالعات کتابخانه‌ای و تحقیقات میدانی است. جهت انجام تجزیه و تحلیل‌ها با توجه به گویه‌های حاصل از شاخص‌های پژوهش، از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. همچنین به‌منظور توصیف متغیرهای پژوهش از میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی بهره گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که عملیات مربوط به آمار توصیفی با استفاده از نرم‌افزار Spss-21 انجام شده است. در بخش استنباطی از آزمونهایی نظیر آزمون تی تک نمونهای و مدل‌سازی معادلات ساختاری (تحلیل عاملی تأییدی) با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS-v21، Smart Pls-v3 نیز بهره گرفته شده است. بررسی‌ها نشان داد عوامل موثر بر پذیرش نئوبانک‌ها در ایران شامل 5 مولفه عوامل روانشناختی، عوامل شخصی، عوامل عملیاتی، عوامل تخصصی و عوامل ادراکی است. همچنین در بررسی اولویت مولفه‌ها، نتایج بررسی بارهای عاملی نشان داد عوامل ادراکی بیشترین تاثیر را بر پذیرش فناوری دارند.
 
متن کامل [PDF 1228 kb]   (103 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/1/14 | پذیرش: 1402/6/10 | انتشار: 1402/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb