دوره 13، شماره 33 - ( 3-1403 )                   جلد 13 شماره 33 صفحات 14-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haji Akbari Z. The Role of Social Support Components on the Acceptance of Technology in Education. 3 2024; 13 (33) :1-14
URL: http://jnraims.ir/article-1-353-fa.html
حاجی اکبری زهرا. نقش مؤلفه‌های حمایت اجتماعی بر پذیرش تکنولوژی در آموزش. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1403; 13 (33) :1-14

URL: http://jnraims.ir/article-1-353-fa.html


کارشناسی ارشد علوم تربیتی‌، گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
چکیده:   (300 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف بررسی مؤلفه‌های حمایت اجتماعی بر پذیرش تکنولوژی در آموزش صورت گرفته است. این پژوهش ازنظر هدف یک پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان مقطع متوسطه در شهر تهران تشکیل داده‌اند که تعداد آن‌ها غیرقابل‌شمارش در نظر گرفته‌شده است. در این راستا با تکیه‌بر فرمول کوکران، 385 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد بهره گرفته شد که روایی و پایایی آن موردبررسی و تائید قرار گرفت. درنهایت جهت تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از روش حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار SMARTPLS بهره گرفته شد. نتایج نشان داد مؤلفه‌های حمایت اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری بر پذیرش تکنولوژی در آموزش دارند.
 
متن کامل [PDF 1010 kb]   (105 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/2/23 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb