کارشناسی ارشد علوم تربیتی، گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
چکیده: (300 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف بررسی مؤلفههای حمایت اجتماعی بر پذیرش تکنولوژی در آموزش صورت گرفته است. این پژوهش ازنظر هدف یک پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان مقطع متوسطه در شهر تهران تشکیل دادهاند که تعداد آنها غیرقابلشمارش در نظر گرفتهشده است. در این راستا با تکیهبر فرمول کوکران، 385 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد بهره گرفته شد که روایی و پایایی آن موردبررسی و تائید قرار گرفت. درنهایت جهت تجزیهوتحلیل اطلاعات از روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار SMARTPLS بهره گرفته شد. نتایج نشان داد مؤلفههای حمایت اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری بر پذیرش تکنولوژی در آموزش دارند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1403/2/23 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10