سلطانی محمدرضا. نقش سازههای مؤثر بر بازاریابی گردشگری در رضایت گردشگران خارجی در شهر مشهد مقدس. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1403; 13 (33) :1-19
URL: http://jnraims.ir/article-1-357-fa.html
کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش چینه شناسی و فسیل شناسی
چکیده: (131 مشاهده)
این پژوهش باهدف بررسی نقش ابعاد بازاریابی گردشگری در رضایت گردشگران در شهر مشهد انجام شد. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش گرداوری دادهها توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش موردنظر کلیه گردشگران(اتباع خارجه) در شهر مشهد است که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونهگیری تصادفی خوشهای مرحلهای 384 نفر بهعنوان حجم نمونه انتخاب شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد پژوهشهای رای و داس (2011) و سرمد و همکاران (1390) برای سنجش ابزارهای ابعاد بازاریابی گردشگری و رضایتمندی گردشگران استفاده گردیده است. در تحقیق حاضر بهمنظور تعیین روایی پرسشنامهها از روایی محتوا و سازه استفاده شد؛ همینطور بهمنظور سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد که یافتهها بیانگر پایا و روا بودن ابزار اندازهگیری بود. دادههای گرداوری شده حاصل از توزیع پرسشنامه در دو بخش توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) با استفاده از نرمافزارهای SPSS و SMART PLS مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد مکان، تبلیغات، شواهد و امکانات فیزیکی، مدیریت و برنامهریزی، کارکنان و مردم، محصول، قیمت بر رضایتمندی گردشگران در شهر مشهد تأثیر مثبت و معنادار دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1403/3/22 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10