دوره 13، شماره 33 - ( 3-1403 )                   جلد 13 شماره 33 صفحات 19-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سلطانی محمدرضا. نقش سازه‌های مؤثر بر بازاریابی گردشگری در رضایت گردشگران خارجی در شهر مشهد مقدس. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1403; 13 (33) :1-19

URL: http://jnraims.ir/article-1-357-fa.html


کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش چینه شناسی و فسیل شناسی
چکیده:   (131 مشاهده)
این پژوهش باهدف بررسی نقش ابعاد بازاریابی گردشگری در رضایت گردشگران در شهر مشهد انجام شد. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش گرداوری داده‌­ها توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش موردنظر کلیه گردشگران(اتباع خارجه) در شهر مشهد است که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه‌­گیری تصادفی خوشه‌­ای مرحله‌­ای 384 نفر به‌­عنوان حجم نمونه انتخاب شد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد پژوهش‌­های رای و داس (2011) و سرمد و همکاران (1390) برای سنجش ابزارهای ابعاد بازاریابی گردشگری و رضایت‌مندی گردشگران استفاده گردیده است. در تحقیق حاضر به‌منظور تعیین روایی پرسشنامه‌­ها از روایی محتوا و سازه استفاده شد؛ همین­طور به‌منظور سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد که یافته­‌ها بیانگر پایا و روا بودن ابزار اندازه‌گیری بود. داده‌­های گرداوری شده حاصل از توزیع پرسشنامه در دو بخش توصیفی و استنباطی (معادلات ساختاری) با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و SMART PLS مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته­‌ها نشان داد مکان، تبلیغات، شواهد و امکانات فیزیکی، مدیریت و برنامه‌­ریزی، کارکنان و مردم، محصول، قیمت بر رضایتمندی گردشگران در شهر مشهد تأثیر مثبت و معنادار دارد.
 
متن کامل [PDF 1332 kb]   (224 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/3/22 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb