کارشناسی ارشد ژنتیک ملکولی، واحد علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده: (138 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل مؤثر بر دسترسی به فناوری دیجیتال در آموزش ابتدایی صورت گرفت. با توجه به اینکه تحقیق حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر دسترسی به فناوری دیجیتال در آموزش ابتدایی میپردازد، روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی؛ برحسب زمان اجرای پژوهش، مقطعی؛ برحسب نوع داده، آمیخته (کیفی_کمی)؛ برحسب محیط پژوهش، کتابخانهای؛ برحسب روش گرداوری دادهها و یا ماهیت و روش پژوهش، توصیفی-اکتشافی بود.جامعه آماری شامل 10 نفر از کارشناسان و خبرگان آموزشوپرورش شهر تهران بود که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند.در این تحقیق در خصوص گردآوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش از روشهای کتابخانهای و جهت جمعآوری اطلاعات برای پاسخ به سؤالات پژوهش از روش میدانی استفادهشده است. تحقیق حاضر در دو فاز صورت گرفته است و بر اساس هر فاز، روشها متناسب با نیاز هر مرحله تعیینشده است. در مرحله اول با استفاده ازنظرسنجی از خبرگان، به شناسایی شاخصهای موردنظر پرداختهشده است. در ادامه نیز وزن دهی و اولویتبندی شاخص با استفاده از تکنیک AHP فازی صورت گرفته است. نتایج نشان داد عوامل مؤثر بر دسترسی به فناوری دیجیتال در آموزش ابتدایی شامل 5 مؤلفه منابع مالی، زیرساختهای فیزیکی، معلمان، آموزشوپرورش و سیاستگذاران است. همچنین ازنظر خبرگان، منابع مالی بااهمیتترین مؤلفه است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1403/5/2 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10