Jabbari Zaviyeh A. The Effect of Green Marketing Strategies on Green Purchasing Behavior According to the Mediating Role of Environmental Attitudes. 3 2023; 8 (28)
URL:
http://jnraims.ir/article-1-311-fa.html
جباری زاویه علی. تاثیر استراتژیهای بازاریابی سبز بر رفتار خرید سبز با توجه به نقش میانجی نگرشهای زیست محیطی. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1401; 8 (28)
URL: http://jnraims.ir/article-1-311-fa.html
کارشناسی ارشد مهندسی مدیریت اجرایی، گرایش استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
چکیده: (188 مشاهده)
در این پژوهش به بررسی تاثیر استراتژیهای بازاریابی سبز بر رفتار خرید سبز با توجه به نقش میانجی نگرشهای زیست محیطی پرداخته شد. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعۀآماری این پژوهش را مشتریان محصولات ارگانیک در شهر تهران تشکیل دادند که با تکیه بر فرمول کوکران، 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار smartPLS بهره گرفته شد. نتایج این پژوهش نشان داد، استراتژیهای بازاریابی سبز بر رفتار خرید سبز تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین نگرشهای زیست محیطی این رابطه را میانجی میکند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/2/28 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10