Asadi M, Shoghi B. Presenting a Conceptual Model of the Antecedents and Consequences of Digital Transformation in Iranian Education. 3 2023; 9 (29) :1-11
URL:
http://jnraims.ir/article-1-320-fa.html
اسدی مرضیه، شوقی بهزاد. ارائه مدل مفهومی پیشایندها و پسایندهای تحول دیجیتال در آموزشوپرورش ایران. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1402; 9 (29) :1-11
URL: http://jnraims.ir/article-1-320-fa.html
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده: (462 مشاهده)
تحول دیجیتال به معنی تلفیق فناوریهای دیجیتال در همه زمینههای مختلف یک کسبوکار است که شیوه کار و ارائه ارزش به افراد ذینفع را تغییر میدهد. تحول دیجیتال، را میتوان یک تغییر فرهنگی دانست که سازمانها را مجبور میکند تا وضعیت موجود را به طور مداوم به چالش بکشند، آزمون کنند و با روبهرویی با شکستها، راه همواری برای موفقیت و رشد شرکت به وجود آورند. تحول دیجیتالی، امروزه یک ضرورت است. باتوجهبه آنچه که گفته شد، هدف اصلی تحقیق حاضر، ارائه مدل مفهومی پیشایندها و پسایندهای تحول دیجیتال در آموزشوپرورش ایران بود. روش مورداستفاده در این پژوهش مطالعهای و کتابخانهای بود. در این مقاله مبانی نظری تحول دیجیتال و عوامل اثرگذار و اثرپذیر از آن، مورد بررسی قرار گرفتند و در انتها مدل مفهومی ارائه شد. نتایج نشان داد که مؤلفههای تحول دیجیتال در آموزشوپرورش به آموزش و یادگیری وابسته است. همچنین، عواملی همچون رهبری کلان، مدیریت تکنولوژی، رهبری مدرسه، بحران کرونا و مدرس از جمله عوامل تأثیرگذار بر تحول دیجیتال در آموزشوپرورش بودند و مؤلفههای قابلیتهای رهبری، کیفیت یادگیری، مدیریت یادگیری، انتقال یادگیری بهعنوان پیامدها شناسایی شدند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/3/29 | پذیرش: 1402/1/10 | انتشار: 1402/1/10