تورجی پور عالیه، احمدی عبادالله. بررسی اثر سوادآموزی والدین بر افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر شیراز. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1401; 6 (26) :1-16
URL: http://jnraims.ir/article-1-299-fa.html
گروه مدیریت آموزشی. واحد مرودشت. دانشگاه آزاد اسلامی. مرودشت. ایران
چکیده: (228 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر تأثیر سوادآموزی والدین بر افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان مقطع ابتدایی در شهر شیراز بود. جامعهآماری این پژوهش شامل والدین بیسواد و فرزندان آنها در مقطع ابتدایی ناحیه 4 شهر شیراز در سال 1398 میباشد و به 50 نفر از والدین بیسواد در مدرسه دکتر حسابی در ناحیه 4 شهر شیراز که برای شرکت در جلسات آموزش سوادآموزی اعلام آمادگی کرده بودند، بین فرزندان آنها پرسشنامه اعتماد به نفس تفردی (2012) توزیع شد. 30 نفر از والدین که فرزندانشان در پرسشنامه اعتماد به نفس نمره کمتری داشتند و به عنوان حجم نمونه انتخاب و بهطور تصادفی در دو گروه آزماش و کنترل (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل) گمارده شدند و بعد از آموزش سوادآموزی والدین، پرسشنامه اعتماد به نفس بر روی فرزندانشان اجرا شد و دادهها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش سوادآموزی والدین بر افزایش اعتماد به نفس تأثیر مثبت معنادار داشته و موجب افزایش آن شده است. آموزش سوادآموزی والدین بر افزایش مؤلفههای اعتماد به نفس (ارزشمندی و شایستگی) تأثیر مثبت معنادار داشته و موجب افزایش آن شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1401/11/24 | پذیرش: 1401/9/10 | انتشار: 1401/9/10