دوره 8، شماره 28 - ( 12-1401 )                   جلد 8 شماره 28 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fallah Tafti M T. The Effect of Cultural Intelligence on the Special Value of the Tourism Destination Brand and its Consequences Regarding the Attitude and Intention to Visit the Destination. 3 2023; 8 (28)
URL: http://jnraims.ir/article-1-318-fa.html
فلاح تفتی محمدتقی. هوش فرهنگی بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری و پیامد آن در خصوص نگرش و قصد بازدید مقصد. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1401; 8 (28)

URL: http://jnraims.ir/article-1-318-fa.html


کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، یزد، ایران
چکیده:   (175 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر هوش فرهنگی بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری و پیامد آن در خصوص نگرش و قصد بازدید مقصد است. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی، به لحاظ روش از نوع توصیفی-همبستگی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات از نوع پیمایشی-مقطعی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه و جامعه آماری گردشگران بازدیدکننده از شهر یزد بوده است. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات خبرگان، آزمون روایی همگرا و آزمون روایی واگرا و پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون پایایی ساده (آلفای کرونباخ) و آزمون پایایی مرکب (ضریب مک‌دونالد) مورد تأیید قرار گرفته است. داده‌های مستخرج از 84 پرسشنامه تکمیلی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در نرم‌افزار SmartPLS تحلیل شده و نتایج نشان داده است که هوش فرهنگی بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری تأثیر معنی‌داری دارد، ارزش ویژه برند مقصد گردشگری بر نگرش به برند مقصد تأثیر معنی‌داری دارد، نگرش به برند مقصد بر قصد بازدید از مقصد تأثیر معنی‌داری دارد، عملکرد برند مقصد تأثیر نگرش به برند مقصد بر قصد بازدید از مقصد را تعدیل می‌کند، هوش فرهنگی از طریق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری بر نگرش به برند مقصد تأثیر می‌گذارد و نهایتاً ارزش ویژه برند مقصد گردشگری از طریق نگرش به برند مقصد بر قصد بازدید از مقصد می‌گذارد.
 
متن کامل [PDF 1066 kb]   (117 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/3/25 | پذیرش: 1401/12/10 | انتشار: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb