دوره 10، شماره 30 - ( 6-1402 )                   جلد 10 شماره 30 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tavakoli M. The Relationship between Students' Fear of Negative Evaluation and Parent-Child Conflict. 3 2023; 10 (30)
URL: http://jnraims.ir/article-1-339-fa.html
توکلی مرضیه. رابطه ی ترس از ارزیابی منفی در دانش آموزان با تعارض والد-فرزند. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1402; 10 (30)

URL: http://jnraims.ir/article-1-339-fa.html


دانشجوی برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدرودهن، رودهن، ایران
چکیده:   (137 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ترس از ارزیابی منفی با تعارض والد-فرزند در سال 1401 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه نوجوانان شهر تهران در سال 1401 می‌باشد. تعداد اعضای نمونه 150 نفر در نظر گرفته شده که به صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. اطلاعات اصلی این پژوهش با استفاده از ابزار فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی لیری (1983) و پرسشنامه تعارض والد-فرزند اشتراس (1979) بدست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (شاخص‌های مرکزی، پراکندگی) و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج پژوهش از طریق آزمون همبستگی و رگرسیون، حاکی از آن بود که بین ترس از ارزیابی منفی با تعارض والد-فرزند رابطه وجود دارد.
 
متن کامل [PDF 306 kb]   (146 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/10/23 | پذیرش: 1402/6/10 | انتشار: 1402/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb