دانشجوی برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدرودهن، رودهن، ایران
چکیده: (137 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ترس از ارزیابی منفی با تعارض والد-فرزند در سال 1401 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه نوجوانان شهر تهران در سال 1401 میباشد. تعداد اعضای نمونه 150 نفر در نظر گرفته شده که به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. اطلاعات اصلی این پژوهش با استفاده از ابزار فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی لیری (1983) و پرسشنامه تعارض والد-فرزند اشتراس (1979) بدست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (شاخصهای مرکزی، پراکندگی) و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج پژوهش از طریق آزمون همبستگی و رگرسیون، حاکی از آن بود که بین ترس از ارزیابی منفی با تعارض والد-فرزند رابطه وجود دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1402/10/23 | پذیرش: 1402/6/10 | انتشار: 1402/6/10