دوره 12، شماره 32 - ( 12-1402 )                   جلد 12 شماره 32 صفحات 9-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tavakoli M, Kikhaei Afosi M, Hatami Darani S, Heydari Darani M. Investigating the Role of Social Networks in the Academic Progress and Interest in Education of Primary School Students. 3 2024; 12 (32) :1-9
URL: http://jnraims.ir/article-1-363-fa.html
توکلی مرضیه، کیخایی افوسی محمد، حاتمی دارانی سجاد، حیدری دارانی مجتبی. نقش شبکه‌های اجتماعی در پیشرفت تحصیلی و علاقه‌مندی به تحصیل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1402; 12 (32) :1-9

URL: http://jnraims.ir/article-1-363-fa.html


دکتری تخصصی، گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، رودهن، ایران
چکیده:   (86 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی در پیشرفت تحصیلی و علاقه‌مندی به تحصیل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی انجام شد. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی برحسب نوع داده، کمی و برحسب زمان گردآوری داده، مقطعی و برحسب روش گردآوری داده‌ها و یا ماهیت و روش پژوهش، توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل والدین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی منطقه 12 شهر تهران که تعداد 303 نفر از آن‌ها از طریق روش نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله‌ای به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به‌منظور جمع‌آوری داده‌های موردنیاز از پرسشنامه‌های استاندارد پرسشنامه شبکه اجتماعی مجازی نامداری (1394)، پیشرفت تحصیلی فام و تیلور (۱۹۹۴)، علاقه‌مندی به ادامه تحصیل هاشمی پور و همکاران(1390) استفاده شد. به‌منظور محاسبه روایی از روایی محتوایی و سازه و به‌منظور محاسبه پایایی از ضریب آلفای کرون باخ و ضریب پایایی ترکیبی استفاده شد که نتایج بیان‌گر روا و پایا بودن پرسشنامه‌های پژوهش بود. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی) و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره با نرمافزار SPSS-V.23) استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که شبکه‌های اجتماعی در پیشرفت تحصیلی و علاقه‌مندی به تحصیل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، نقش دارد.
 
متن کامل [PDF 1312 kb]   (56 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/4/8 | پذیرش: 1402/12/10 | انتشار: 1402/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb