دوره 16، شماره 36 - ( 12-1403 )                   جلد 16 شماره 36 صفحات 14-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vaziri Mehr M. Measuring and Analyzing the Role of the Media in Deepening Citizen Participation with the Approach of Improving Crisis Management. 3 2025; 16 (36) :1-14
URL: http://jnraims.ir/article-1-392-fa.html
وزیری مهر مهرداد. سنجش و تحلیل نقش رسانه در تعمیق بخشی به مشارکت شهروندان با رویکرد ارتقا مدیریت بحران. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1403; 16 (36) :1-14

URL: http://jnraims.ir/article-1-392-fa.html


کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران
چکیده:   (12 مشاهده)
این پژوهش باهدف سنجش و تحلیل نقش رسانه در تعمیق بخشی به مشارکت شهروندان با رویکرد ارتقا مدیریت بحران صورت گرفت. پژوهش حاضر ازنظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی می‌باشد. همچنین با توجه به اینکه در این پژوهش از روش‌های مطالعه کتابخانه‌ای و نیز روش‌های میدانی نظیر پرسشنامه استفاده‌شده است، می‌توان بیان کرد که پژوهش حاضر بر اساس ماهیت و روش، یک پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کاربران صداوسیما در تهران تشکیل داده‌اند. در این تحقیق از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای برای انتخاب نمونه استفاده‌شده است. در این راستا 215 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. در این تحقیق در خصوص جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش از روش‌های کتابخانه‌ای و جهت جمع‌آوری اطلاعات برای تائید یا رد فرضیه‌های پژوهش از روش میدانی و ابزار استفاده شد که روایی و پایایی آن موردتایید قرار گرفت. در این پژوهش با توجه به سؤال‌های پژوهش از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش توصیفی، برای توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی و همچنین توصیف متغیرها از نرم‌افزارIBM SPSS-23  نسخه Statistics سال 2015 استفاده شد. همچنین در بخش استنباطی برای آزمون فرضیه‌ها از مدل معادلات ساختاری با نرم‌افزار SmartPLS-V3 سال 2016 استفاده شد. نتایج نشان داد رسانه تأثیر معناداری در تعمیق بخشی به مشارکت شهروندان با رویکرد ارتقا مدیریت بحران دارد.
 
متن کامل [PDF 702 kb]   (6 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/3/17 | پذیرش: 1403/12/10 | انتشار: 1403/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb