کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده: (34 مشاهده)
این پژوهش باهدف تأثیر هوش چندگانه بر پذیرش آموزش دیجیتال در سازمانهای دولتی ایران صورت گرفت. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و همچنین توصیفی پیمایشی/همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان ادارات دولتی تشکیل دادهاند که تعداد آنها غیرقابلشمارش است. در این پژوهش، از فرمول کوکران برای انتخاب نمونه استفادهشده است که 384 نفر در نظر گرفته شدند. در این تحقیق در خصوص گردآوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش از روشهای کتابخانهای و جهت جمعآوری اطلاعات برای تأیید یا رد فرضیههای پژوهش از روش میدانی استفادهشده است. در این پژوهش با توجه به سؤالهای پژوهش از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش توصیفی، برای توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی شامل سن، جنسیت، تحصیلات و سابقه کار از درصد، فراوانی، جدول و نمودار و همچنین برای توصیف متغیرهای پژوهش از میانگین، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی با نرم SPSS استفاده شد. همچنین در بخش استنباطی برای بررسی فرضیهها از مدل معادلات ساختاری با نرمافزار SmartPLS استفاده شد. نتایج نشان داد هوش چندگانه بر پذیرش آموزش دیجیتال در سازمانهای دولتی ایران تأثیر معناداری دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1404/4/3 | پذیرش: 1403/9/10 | انتشار: 1403/9/10