دوره 16، شماره 36 - ( 12-1403 )                   جلد 16 شماره 36 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Araei M. The Effect of Literacy Competencies on Students' Entrepreneurship with Respect to the Mediating Role of Outcome-Based Educational Curriculum. 3 2025; 16 (36) :1-13
URL: http://jnraims.ir/article-1-396-fa.html
آرائی مریم. تأثیر شایستگی‌های سوادآموزی بر کارآفرینی دانش آموزان با توجه به نقش میانجی برنامه درسی آموزشی مبتنی بر نتیجه. رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت. 1403; 16 (36) :1-13

URL: http://jnraims.ir/article-1-396-fa.html


کارشناسی ارشد، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (35 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف تأثیر شایستگی‌های سوادآموزی بر کارآفرینی دانش آموزان با توجه به نقش میانجی برنامه درسی آموزشی مبتنی بر نتیجه صورت گرفت. این پژوهش از نوع رویکرد کمی و ازنظر هدف از نوع کاربردی می‌باشد. همچنین تحقیق حاضر ازلحاظ اجرا از نوع توصیفی پیمایشی می‌باشد. پژوهش حاضر ازلحاظ گردآوری داده‌ها، تحقیقی توصیفی است. جامعه آماری پژوهش موردنظر را تمامی معلمان مقطع متوسطه دوم شهر تهران تشکیل دادند. در این راستا یا تکیه‌بر فرمول کوکران برای جامعه نامحدود، حجم نمونه تعداد 384  نفر از این افراد بوده است. بر این اساس روش نمونه‌گیری غیر احتمالی هدفمند بود. برای جمع‌آوری داده‌ها از روش‌های میدانی و کتابخانه‌ای استفاده‌شده است. به­منظور تعیین روایی پرسشنامه­ از روایی ظاهری، محتوایی و سازه استفاده شد و مورد تائید قرار گرفت. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش توصیفی از نرم‌افزار IBM SPSS و در بخش استنباطی برای بررسی فرضیه‌ها از مدل معادلات ساختاری با نرم‌افزار SmartPLS-V3 استفاده شد. نتایج نشان داد شایستگی‌های سوادآموزی تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی دانش آموزان دارد. همچنین برنامه درسی آموزشی مبتنی بر نتیجه می‌تواند این رابطه را میانجی کند.
 
متن کامل [PDF 1251 kb]   (15 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1404/4/3 | پذیرش: 1403/12/10 | انتشار: 1403/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | New research approaches in management sciences

Designed & Developed by : Yektaweb